Pierwszy projekt realny

Pomysł na projekt i relacje z budowy.

Wielkich sensacji nie obiecuję, ale niech będzie, że taki ambitny jak dla mnie projekt realny powoli się rzeźbi. Zaczęło się od zbudowania z osobistej ciekawości efektu końcowego zalążków stacji w Wyszkowie. Wtedy chyba jeszcze nie stosowałem satelitarnych map bazowych (basemap) około 2-3 lata temu jeszcze w TS12 albo w TANE. Jak to bywa w świecie australijskiej gierki, poszło z dymem razem z wieloletnią kolekcją dodatków. Zachęcony powrotem KGrida do budowania po krótkiej rozmowie stwierdziłem, że czemu by nie. Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie. Odkurzenie TRS19 i w styczniu z przerwami ruszyłem z tym… mazowieckim bałaganem. Efekty z resztą widać na screenach i filmach z budowy. Założenia, jakie postawiłem dla tej mapy to, by projekt wykorzystywał najwięcej możliwości TRS 2019, czyli nowinki z sezonowością, PBR, TurFX, przemysł i stacje interaktywne oraz by większość dodatków posiadał z DLS’a.

W skrócie o prawdziwej linii.

Linia kolejowa nr 29 Tłuszcz — Ostrołęka: Położona w woj. mazowieckim, jednotorowa o długości 74 km, zbudowana w 1897 roku, zelektryfikowana na przełomie lat 1983-1985. Na całej trasie przebiega przez dwa duże miasta Wyszków i Ostrołęka. Największy obiekt inżynieryjny na linii to most nad rzeką Bug w Wyszkowie.
W czasach największej świetności linii prężnie działający węzeł kolejowy Ostrołęka z liniami do elektrowni i celulozowni, Łap, Małkini, Tłuszcza i Szczytna. Natomiast w Wyszkowie (54 km od stolicy) rozbudowana siatka połączeń kolejowych do Warszawy (składy 2x lub 3x EN57) oraz sporo bocznic do okolicznych zakładów: Przetwórnia pasz, elektrociepłownia, centrala mat. budowlanych, huta szkła i znana w okresie PRL fabryka mebli.

TranzDEM rozpoczął nowy rozdział w projekcie

Początkowo ukształtowanie terenu na mapie tworzyłem bardzo toporną metodą wymyśloną przez siebie. Mając odpalony Geoportal w przeglądarce sprawdzałem wysokość w danym miejscu, a później narzędziem od rzeźby terenu w Trainz wpisywałem i stosowałem wartość na mapie. W ten sposób wytrzymałem… kilka segmentów. Poddałem się, rozważając zakup płatnego narzędzia do cyfrowych map wysokościowych (DEM). Pozornie wydawało mi się, że będzie to dość długa nauka, ale w około 3-4 godziny byłem gotowy do stworzenia terenu na całej 74-kilometrowej linii oraz okolic m.in. linii kolejowej nr 900 do elektrowni Ostrołęka czy łącznic kolejowych z kierunków Warszawy / Pilawy / Legionowa do stacji Tłuszcz. Zabawa zaczęła się w momencie ułożenia obok istniejącego starego projektu z manualnym terenem i rozpoczęcia przenoszenia dodatków. Prawdziwie czasochłonna operacja. Przydałby się tryb Geodeta 2.0 i jego możliwości zaznaczania i przenoszenia oraz obrotu obiektów, którego niestety w TRS2019 nie ma.

Ostatnie wpisy